חזון המחלקה - שיווק, שירות וגישור בין תושבים לרשות

מעלות תרשיחא קלטה במהלך שנות ה 90 גלי עליה גדולים אשר השפיעו על עיצוב פני העיר בתחומים רבים!
לאחר חתימה על הסכם גג, אוכלוסיית העיר תכפיל את עצמה וצפויה לקלוט עוד כ 25,000 תושבים (6,800 יח' דיור)!
בעקבות משבר הקורונה – צפויים להתעצם גלי עליה גדולים לארץ במהלך שנת 2021!
  • הובלת תחום קליטת עולים ותושבים חדשים בעיר

  • העצמת תחום עידוד עליה וקליטת עולים מחו"ל והגירה פנים ארצית

  • שילוב העולים ותושבים חדשים בקהילה

  • העצמת צמיחה דמוגרפית של מעלות תרשיחא

  • שמירת זהותם של העולים ושילוב בקהילה באמצעות פעילויות מגוונת לכלל הגילאים באמצעות הפעלת פרויקטים של משרד הקליטה

  • שירות וטיפול בקהילות העיר השונות תוך שמירה על ייחודיות הקהילות

  • דמוקרטיה השתתפותית וחיזוק קשר עם מועצת אירגוני עולים בעיר (נציגי קהילות עולים, מנהלות רובעים)

  • איתור וגיוס תקציבים נוספים לפעילויות – פרויקט ג'נסיס, קק"ל, מ. קליטה 

  • העצמת אינטגרציה בין קהילות עולים שונות בתוך העיר

  • העצמת ממשקי עבודה של המחלקה עם מחלקות עירייה אחרות

  • המחלקה שותפה אינטגראלית באירועים עירוניים גדולים ובמצבי חירום

מטרות ויעדים:

  • שיווק אקטיבי של העיר, בנייה ויישום נוהל קליטת עולים/ תושבים חדשים בעיר

  • הפעלת פרויקטים של משרד קליטה

  • פתרון לבעיית חוסר דירות קלט עבור עולים שמעוניינים לעלות

  • קמפיין שיווקי על העיר בשפות אנגלית, רוסית, קוקית

  • העצמת קהילות עולים קיימות בעיר

  • עידוד עלייה מחו"ל ופנים הארץ

  • צמיחה דמוגרפית של העיר –קשר עם תושבים שמעוניינים לעבור לעיר

  • כנס תושבים חדשים בנוכחות נציגי הקבלנים וראשי מנהלים מהרשות במטרה לספק לתושבים תשובות לשאלותיהם לגבי פיתוח העיר

  • קשר שוטף עם קבלנים ועם גורמי נדל"ן במטרה לאכלס את השכונות החדשות של העיר

  • שירות לתושבים שהם מרכז העשייה של המחלקה  קבלת קהל, ליווי פרטני וסיוע לעולים/ תושבים במכל מגזר ובכל הגילאים

  • תכנון, ייזום וביצוע תכניות שנתיות, קהילתיות רב תרבותיות, חיזוק מנהלות, ועדים, תוך כדי ממשקי עבודה משותפים עם כל מחלקות הרשות- רשת מתנ"סים, מח' רווחה, חינוך, ספורט, נוער, מרכז יום לקשיש, גיל הרך  וכו'.

  • יצירת תדמית איכותית לעיר באמצעות שיתוף התושבים בתכנון ועשייה במטרה "לחיות ביחד" על בסיס של הטרוגניות ופלורליזם וכבוד הדדי.

  • ניהול פרויקטים ותקציבים של  משרד קליטה תוך עמידה ביעדים המוצבים על ידי המשרד - % ביצוע

  • קליטת עולים ושילובם בקהילה, סיוע בהתאקלמות בשלבי עליה ראשונים

  • אינטגרציה בין קהילות עולים שונות בתוך העיר

  • פעילויות לחיזוק הזהות היהודית, ישראלית באמצעות אירועי תרבות , סיורים וכו

  • שיפור שירות לתושב העולה

משימות עיקריות ופעילות שוטפת:

  • חיזוק קשר וגיבוש נוהל עבודה מול גורמים העוסקים בעלייה – אופק ישראלי, סוכנות יהודית, נפש בנפש, שבי ישראל, קרן לידידות, משרד קליטה

  • השתתפות ב2 ירידי עידוד עליה בזום/ פרונטלי

  • קבלת קהל קונסול רוסיה 3 פעמים בשנה

  • כינוס 3 ועדות היגוי של  משרד קליטה

  • חיזוק קשר עם גורמי נדלן בעיר – מפגשים  חודשיים

  • ועדות קליטה עירוניות  עם חברי מועצת העיר ונציגי ציבור(ועדות רבעוניות)

  • סיוע לעולים החל מפתיחת תיק עליה וליווי בהתאקלמות ביישוב

  • בניית קמפיין שיווקי של העיר, ותכנית קליטה בשת"פ גורמים רלוונטיים בתוך העירייה -

  •  פעילות שוטפת עם מועצות ציבוריות של  עולים בעיר – וטרנים ונכי מלחמת העולם השנייה, נפגעי אסון צ'רנוביל, ניצולי שואה, ילדי השואה למען העתיד, פדרציה  ישראלים  דוברי רוסית, ועד צד"ל, ועד בני מנשה, ועד יוצאי ארה"ב , דוברי צרפתית.

  • השתתפות המחלקה כחלק פעיל ואינטגראלי באירועים עירוניים ובמצבי חירום.

  • הפעלת מקהלות עולים מבוגרים – מקהלת "קשת" ומקהלת "חברים".

  • הפעלה של מועדונים לפעילות עולים  במגוון גילאים - מועדון מחוברים, מוזיאון וטרנים, מקלט בני מנשה, מקלט צד"ל

  • קשר שוטף עם תושבים/עולים חדשים וותיקים - קבלת קהל, הסברה, סיוע בכל התחומים לכלל אוכ' מקהילות שונות.

  • ייזום וביצוע אירועי תרבות  יום הניצחון על גרמניה, יום העלייה לכל המגזרים, ציון קריסמס עבור קהילת צד"ל.

  • הפעלת פרויקטים מתוקצבים ע"י משרד קליטה 

פרטי התקשרות

טבלת אנשי קשר - מחלקת קליטה
שם תפקיד טלפון נייד מייל
אנגלינה קיומוב פרויקטורית עליה 04-9578810 kehila-13@maltar.co.il
דינה האוקיפ פרויקטורית בני מנשה 04-9578913 klita-10@maltar.co.il
ארקדי קריגר פרויקטור לעידוד עליה 04-9578826 dover-11@maltar.co.il
סבטלנה קריב מזכירה 04-9578829 rovaim-1@maltar.co.il